IPG Kampus Perempuan Melayu,Jalan Maktab,Durian Daun,75990,Melaka. Email: purple_ns02@yahoo.com.

Sunday, December 15, 2013

tOloNG FahaM SayA

Assalamualaikum
Entri ni menunjukkan kestresan aku
Biasala bulan2 macam ni, time orang kahwin2,tunang2 kan..
Tapi aku stres!!!!
Kenapa aku stres??
Bukan stres tengok orang kahwin,bahagia kot tengok orang bahagia
Tapi asyik ditembak je
Bayangkan waktu2 weekend cam ni, ade makcik datang nak bual2 ngan mak aku.
Nampak aku je terus tanya..ni ayat yang real,xde potong2 punye

'Nurul xde kawan2 ngan sesape ke'
'Kawan?'
'Ala,kawan2 yang tu.'
'Owh,(sengeh2 dulu)..xde kot'
'Eleh ye je xde'
'Betol xde..(aku tau maksud dia,bukan kawan biasa..da biasa da)
'Eee xkanla. Jangan Nurul..mase belaja ni la ko kena start kawan. Nanti susah. Kadang bende ni yang buat kita study jadi semangat'
'(Senyum walaupun da start pening) hehe,belaja dulu kot cik'
'Tengok, ni lah..Nanti kalau xde,jangan menyesal pulak, tengok budak2 kat kampung ni, ramai da kahwin 2 sume kawan dulu'
'Lambat lagi kot hehe (bukak peti sejuk,tengok2,terus masok bilik)

AAaaarrrgggghhh!!!!!!!!!!!! ape ni... :'( stress tau x, baek2 nak minum air,tak jadi..
Tolong faham saya.. Aku tau geng2 pompuan sebaya aku kat kampung ni sume nak tunang,nak kahwin dan dah ade. Tapi aku xde bunyi pon.
Bukan xnak kawan..Kalau ade kawan pon, mungkin kenal2 je kot..xde la sampai bercinta.. Selagi xde cakap apa2 maknanya xde la
Sebab nampak bende pernah jadi, bercinta sakan, heboh satu kampung, sampai ko clash pon orang kampung tau, orang heboh. Malu kot..
Nampak jumud ke?? tak.. aku tak jumud.. Aku faham.. Aku ade prinsip aku sendiri.

Aku xsuke lelaki ke? What??!! Hello, aku tergugat kot nampak laki hensem, beriman.. haha.. tapi xdela sampai mengusha..Ramai cakap aku jual mahal.. Ala,aku luar je nampak kecewa korang2 da ade,tapi dalam masih dapat pujuk hati lagi.. Sampaikan ade membe cite, dia diajak tunang tahun depan tapi dia masih dilema dan soh aku letak diri aku dekat dia. Boleh je nak tunang, tapi kalau aku, aku nak betol2 da sedia baru boleh jalan. Ni duit tadak,mental, fizikal, rohani pon xcukup mana boleh jalan.. Aku xnak kahwin pakai duit mak aku..

Lastly nak cakap,jodoh pasti bertemu..ecehh..nak je kalau orang tanye, "Status?" nak je aku jawab "I'm single but someone has taken my heart".. haha.. gile je.. Jangan risau makcik2, Allah ade nak atur hidup saya..Thanks for your keambilberatan..




No comments: